Projekt lebonyolítás menete
A projektötlet megszületik, a projektgazda szeretné villanyszámláját jelentősen csökkenteni, és ezért napelemes rendszer telepítésén gondolkozik.
A projektgazda felveszi a kapcsolatot a társaságunkkal.
A felhasználói adatok ismeretében elvégezzük a projektgazda épületeihez rendelhető fogyasztási adatok elemzését, az adatok auditját, ennek alapján meghatározzuk a lehetséges fotovoltaikus rendszer teljesítményeket.
Ezt követi a díjmentes helyszíni műszaki felmérés. Ennek keretében szakembereink felmérik az érintett épületek műszaki adottságát, így a tetők szerkezetét, dőlésszögét, tájolását, árnyékoltságát, stb.
A helyszíni felmérés illetve a fogyasztási adatok alapján történik a rendszer méretezése, tervezése, amelynek keretében meghatározásra kerül a telepíthető rendszer teljesítménye és a rendszer által termelt villamos energia mennyisége.
Társaságunk elkészíti a műszaki megoldást és ajánlatot, továbbá javaslatot tesz finanszírozási megoldásokra, így pályázati forrás igénybevételére, szállítói finanszírozásra, önrész előfinanszírozására.
A projektgazda a projekt megvalósítása mellett dönt.
Ezt követően társaságunk a villamos energia szolgáltatónál elvégzi az igénybejelentést és beszerzi a szükséges engedélyeket. A telepítendő rendszerek többsége Háztartási Méretű Kiserőmű (HMKE), amelyek nem építési engedély kötelesek. Amennyiben a projekt nem minősül HMKE-nek, úgy lefolytatjuk a teljes építési engedélyezési eljárást is. A projekt abban az esetben építési engedély köteles, amennyiben a telepítendő rendszer csatlakozási teljesítménye meghaladja az 50 kW-ot, vagy a csatlakozás nem kisfeszültségen történik.
Elkészítjük és benyújtjuk a pályázatot.
Ha a pályázati kiírás ezt előírja, akkor a műszaki megoldást energetikai auditorral auditáltatjuk és jóváhagyatjuk.
A nyertes pályázat esetében közreműködünk a támogatási szerződés megkötésében.
A napelemes rendszert partnereink segítségével legyártjuk, a helyszínre szállítjuk, majd a teljes rendszert telepítjük és üzembe helyezzük.
Az elkészült rendszert a szolgáltatóval átvetetjük, amelyhez elkészítjük a megfelelő műszaki dokumentációt és közreműködünk - amennyiben partnereink ezt igénylik – a szolgáltatóval kötendő hálózathasználati és energiavételezési szerződések előkészítésében, megkötésében.
A szükséges műszaki támogatást és garanciát folyamatosan biztosítjuk.
A projekt megvalósításához betervezett pénzügyi megoldásokat aktiváljuk, így a szállítói finanszírozást is. A szállítói finanszírozás során a projektgazdának nem kell előfinanszírozni a projekt teljes költségét, mert a szállító az önrész feletti résszel közvetlenül a támogató szervezettel számol el. A pályázatoknál jellemzően használt utófinanszírozás esetében viszont a pályázónak a teljes projektköltséget előre meg kell finanszíroznia, és a támogatást a projektmegvalósítást követően utólag lehívnia.
A projekt megvalósítása során elvégezzük a pályázati menedzsment feladatokat és elkészítjük a szükséges elszámolásokat, majd a projekt megvalósítását követően elkészítjük a zárójelentést. A projekt fenntartási időszak végéig biztosítjuk a pályázati monitoring tevékenységet.